Petitie tegen thuisabortus: Laat abortuspil niet telefonisch voorschrijven door huisarts

Petitie aan minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid

5.910 Mensen hebben getekend. Help ons om 10.000 handtekeningen te bereiken.

Foto: ProjectManhattan, Wikimedia

Abortusactivisten van Bureau Clara Wichmann en Women on Waves hebben een brief geschreven aan minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.

Ze willen dat hij nu onmiddellijk de abortuspil laat voorschrijven door huisartsen, zelfs na alleen maar een telefonisch consult (‘telemedicine’), waarna de pil per post wordt bezorgd.

Vrouwen kunnen zo zelf thuis abortus plegen.

Schreeuw om Leven waarschuwt hiervoor in haar laatste nieuwsbrief (2 april).

Tegelijk horen we uit het Verenigd Koninkrijk en Duitsland geluiden dat daar op hetzelfde beleid wordt aangedrongen. Het lijkt dus op een internationaal initiatief van abortuslobbyisten, die hun kans schoon zien om deze crisis te misbruiken.

Dat kunnen we niet zonder slag of stoot laten gebeuren!

Teken daarom nu onze petitie aan minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, om hem op te roepen geen gehoor te geven aan dit vreselijke verzoek.

Het doel van de abortuslobbyisten is ongetwijfeld om abortus laagdrempeliger toegankelijk te maken.

Bovendien: ze willen deze pil al langer via de huisarts beschikbaar maken en grijpen de coronavirus-crisis enkel aan als excuus om dit nu snel door te drukken, in de hoop dat het dan na de crisis ook beleid blijft.

Dit is een erg doorzichtig plan… en we moeten hier een stokje voor steken.

Onderteken daarom ook de petitie aan Hugo de Jonge van Volksgezondheid en deel daarna de link met zoveel mogelijk gelijkgezinden!

Bureau Clara Wichmann en Women on Waves gebruiken het verhaal van twee vrouwen die vanwege de epidemie niet naar een abortuskliniek kunnen om onze minister van Volksgezondheid emotioneel te chanteren.

Rebecca Gomperts van Women on Waves wil de vrouwen nu een abortuspil sturen, maar als ze dit doet is ze strafbaar. Daarom wil ze ‘tijdelijk’ toestemming krijgen om dit toch te doen… in de hoop dat het daarna dan blijvend wordt toegestaan. Want als het eenmaal mag, waarom zou je dat dan terugdraaien?

Het is bizar dat een vreselijke gezondheidscrisis als de huidige zo gebruikt wordt door abortuslobbyisten om het door hun gewenste beleid door te drukken.

We mogen hopen dat een CDA-minister hier niet aan toegeeft.

Teken daarom nu onze oproep aan Hugo de Jonge, om hem dit op het hart te drukken.

Teken nu de petitie!

Maak alsjeblieft een keuze:
Wij verwerken uw informatie volgens ons Privacybeleid en Gebruiksvoorwaarden.Door te tekenen aanvaard je de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid van CitizenGO en stem je ermee in af en toe e-mails te ontvangen over onze campagnes. Je kunt op elk moment uitschrijven.

Laat abortuspil niet voorschrijven door huisarts

Geachte minister De Jonge,

Laat de coronacrisis geen excuus worden om abortus laagdrempelig toegankelijk te maken, door de abortuspil te laten voorschrijven door de huisarts – zoals Bureau Clara Wichmann en Women on Waves van u vragen.

Zij willen zelfs dat dit telefonisch kan gebeuren en dat de pil vervolgens per post wordt thuisbezorgd, zodat vrouwen zelf thuis abortus kunnen plegen.

Dit is een poging om een politiek slaatje te slaan uit de huidige noodsituatie, door in crisistijd een plan door te drukken waarmee abortusactivisten al langer rondlopen. Een poging die we ook in buurlanden als Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zien.

Wij verzoeken u met klem om hier niet in mee te gaan.

Zeker als CDA-minister kunt u dit niet toelaten.

[Uw Naam]

Teken nu de petitie!

5.910 Mensen hebben getekend. Help ons om 10.000 handtekeningen te bereiken.